ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Рокитнівської селищної ради від 02.12.10р. № 7 ПОЛОЖЕННЯ постійних комісій Рокитнівської селищної ради. Розділ І. Загальні положення. 1. Постійні комісії селищної ради є органами ради, обираються з числа її депутатів, для вивчення попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. 2. Постійні комісії обираються радою на строк повноважень у складі голови і членів комісії, на засіданні постійних комісій, за пропозицією голів комісій обираються їх заступники та секретарі. Постійні комісії можуть утворювати підкомісії та вирішувати інші питання структури комісії з послідуючим інформуванням ради. 3. Постійні комісії у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», регламентом роботи селищної ради, даним положенням та іншими нормативними документами і законодавчими актами в частині повноважень, визначених для органів місцевого самоврядування та виключно в компетенції ради. 4. За пропозиціями постійних комісій, голова ради може вносити зміни до їх складу з послідуючим затвердженням на пленарному засіданні ради. 5. В разі невиконання головами постійних комісій своїх повноважень за пропозицією голови проводиться звільнення та переобрання голів постійних комісій на пленарному засіданні. Розділ ІІ. Функції та повноваження 2.1. Постійні комісії: - вивчають та попередньо розглядають подані виконавчими органами ради проекти рішень рад з питань, віднесених до їх відання, готують висновки щодо них та розробляють проекти рішень з питань, передбачених статтею 26 Закону України « Про місцеве самоврядування»; - за дорученням селищного голови або з власної ініціативи розглядають проекти програм соціально – економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально – культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд селищної ради; - за дорученням ради, голови, секретаря селищної ради або за власною ініціативою: а) вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді виконкому селищної ради підприємств, установ та організацій, їх філіалів та відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках – на розгляд ради або виконавчого комітету селищної ради; б) здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконавчого комітету селищної ради. /ст. 47 п.6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»/; 2.2. Постійні комісії мають право: - вносити пропозиції щодо порядку денного пленарних засідань сесій ради, робити на них доповіді і співдоповіді з питань, віднесених до їхнього відання; - запрошувати на засідання керівників або представників підприємств, установ, організацій для ознайомлення і вивчення питань, що відносяться на обговорення комісії, отримання всебічної інформації. а) ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, на засіданнях постійних комісій та інших комісій ради; б) звертатися із запитом до керівництва ради та її органів, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на території селищної ради з питань, віднесених до відання ради. ст. 49.п. 6, 7, 9, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». в) знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються у відповідних органах місцевого самоврядування та робити виписки, копіювання цих документів./ ст. 49 п.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»./ 2.3. Постійні комісії зобов’язані: - якісно, відповідно до чинного законодавства, розробляти проекти рішень, що належать до їхнього відання, здійснювати попередній їх розгляд та готувати висновки з цих питань для розгляду не пленарних засідань сесій селищної ради; - періодично звітуватися перед селищною радою про свою роботу; - своєчасно виконувати доручення селищного голову, секретаря селищної ради, сесії ради з питань підготовки та роботи ради, інформувати їх про хід виконання доручень; - вивчати і враховувати у своїй діяльності громадську думку, розглядати заяви, пропозиції, скарги з питань віднесених до їх компетенції, відповідно Закону України « Про звернення громадян». 1. Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлені ними строки. 2. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісій, а також за дорученням ради, її голови розглядатися комісіями спільно. 3. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури, які пропонуються для обрання, затвердження, вивчення, або погодження радою, готують висновки з цих питань. 4. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання та в порядку, визначений Законом, мають право отримувати від відділень, органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування необхідні матеріали і документи. 5. Член постійної комісії зобов’язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано. Розділ ІІІ Організація роботи постійних комісій. Основною формою роботи постійних комісій є засідання. Засідання постійної комісії є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше як половина від загального складу комісії. Засідання скликається та проводиться відповідно до затверджених постійними комісіями планів роботи, а також плану роботи ради. Організація роботи постійних комісій покладається на голів постійних комісій. Голова скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами. Голова постійних комісій організовує роботу з реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови або секретар комісії. За рішенням постійних комісій на їхніх засіданнях можуть проводиться слухання з питань, що належать до їхньої компетенції. Мета слухань – отримання всебічної інформації щодо питань, які розглядаються, їх вивчення і обговорення. Інформація, отримана під час слухань, використовується для ухвалення висновків і рекомендацій постійних комісій. За результатами вивчення і розгляду питань постійної комісії готують і приймають більшістю голосів від загального складу: - рішення з питань, що стосуються структури, організації діяльності комісії та розподіл обов’язків між її членами; - рекомендації, пропозиції щодо розгляду радою питань, які виносяться посадовими особами і виконавчими органами, а також контрольної діяльності постійних комісій; - висновки з питань, які виносяться на розгляд ради, та щодо кандидатур осіб, які пропонуються для обрання, затвердження або погодження радою. 1. Рекомендації, пропозиції та висновки підписує голова комісії, а в разі його відсутності –заступник голови або секретар постійної комісії. 2. Засідання постійних комісій скликається в міру необхідності і є повноваженими, якщо в них бере участь не менше як половина членів від загального складу. 3. Постійні комісії розробляють і затверджують плани роботи, які підписуються головами постійних комісій. 4. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах. 5. Про результати розгляду питань на постійних комісіях оформляються протоколи засідань комісій, які здійснюють секретарі відповідних комісій. Протоколи засідань комісій підписуються головами і секретарями комісій, які здійснюють секретарі відповідних комісій. 6. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головами комісій. 7. Для участі депутатів в засіданнях постійних комісій, вивченню і підготовці ними питань для розгляду в комісіях ведеться облік секретарем комісії, який заноситься у відповідний журнал. 8. Засідання постійних комісій можуть проводитись закритими і відкритими. 9. При організації роботи постійні комісії керуються затвердженим планом роботи комісій та ради, дорученнями і рішеннями ради та голови ради. 10. У засіданнях постійних комісій можуть брати участь працівники виконавчого комітету, ради, райдержадміністрації, районної ради, керівники управлінь і відділів райдержадміністрації, організації і установ, громадських об’єднань за запрошенням. 11. Повноваження голови постійної комісії: організація роботи постійної комісії; скликає членів комісії і веде засідання комісії; дає доручення членам комісії; представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами; організовує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії; у разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії. 12. Заступник голови постійної комісії: - виконує обов’язки голови постійної комісії у разі його відсутності ; - виконує за дорученням голови постійної комісії завдання щодо організації роботи - постійної комісії. 13. Секретар постійної комісії: - організовує ведення протоколу засідання постійної комісії; - веде діловодство комісії; - організовує роботу з підготовки матеріалів на засідання комісії; - оповіщає членів постійної комісії про дату, час і порядок денний засідання комісії; 14. Члени комісії виконують завдання, передбачені рішенням комісії про розподіл обов’язків. Розділ ІV. Компетенція постійних комісій: 1.Комісія з питань депутатської діяльності, законності і етики , регламенту. Комісія вивчає і попередньо розглядає: • зміни та доповнення до Регламенту селищної ради; • питання утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміни їхнього персонального складу, обрання голів постійних комісій; • питання визначення чисельності виконавчого комітету ради, його персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету;проект структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів; • план роботи ради та звіт його виконання; • проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку селища; • проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету; • внесення пропозицій щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань дотримання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність. До компетенції комісії належить: • вивчення та участь депутатів ради в сесійній діяльності, засіданнях постійних комісій, підготовці і вивченню питань для розгляду в раді, організація виконання ними рішень і доручень ради та постійних комісій; • організація попереднього розгляду поведінки депутатів, які допустили порушення депутатської етики та депутатських повноважень; • організація контролю за здійсненням депутатами ради депутатських повноважень у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». та «Про статус депутатів місцевих рад». • організація контролю за рішенням депутатських запитів і пропозицій, внесення відповідних висновків з цих питань на розгляд ради або її виконавчого комітету; • організація контролю за забезпеченням вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян на підприємствах, установах та організаціях, незалежно від форм власності; • організація контролю щодо забезпечення в системі державного і громадського правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян; Комісія здійснює контроль: • за внесенням подань до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб, якщо вони ігнорують законні вимоги та рішення ради, виконавчого комітету в межах їх повноважень; • за дотримання депутатами правил депутатської етики, виконанням ними своїх обов’язки у селищній раді та її органів; • за дотриманням Закону України « про статус депутатів місцевих Рад народних депутатів» у частині охорони прав депутатів та виконання ними своїх обов’язків. 2. Комісія з питань бюджету , фінансів та соціального захисту населення. Комісія вивчає і попередньо розглядає: • зміни та доповнення до Регламенту селищної ради; • питання утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміни їхнього персонального складу, обрання голів постійних комісій; • питання визначення чисельності виконавчого комітету ради, його персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету;проект структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів; • план роботи ради та звіт його виконання; • подання про дострокове відкликання виборцями депутата селищної ради; • питання, що виникають внаслідок порушення депутатських взаємовідносин та поведінки депутатів • внесення пропозицій щодо організації виборів, референдумів • проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку селища; • проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету; • пропозиції щодо встановлення місцевих податків і зборів та розмір їх ставок у межах, визначених законом; • пропозиції щодо утворення позабюджетних цільових коштів, проекти положень про ці кошти; звіти про використання зазнаних коштів; • проекти рішень про отримання позик з інших місцевих бюджетів та джерел, а також про передачу з місцевого бюджету; • проекти рішень про надання відповідно до чинного законодавства пільг при сплаті місцевих податків і зборів, звільнення від сплати податків, зборів, мита, зарахування яких проводиться до місцевого бюджету; • проекти рішень про заходи соціального захисту населення. До компетенції комісії належить: • подання пропозицій щодо розподілу і використанням місцевих бюджетних коштів; • подання пропозиції щодо збільшення надходжень до бюджету селища і зміни видатків; • подання пропозицій щодо надання пільг про и сплаті податків і зборів, які зараховуються до • місцевого бюджету Комісія здійснює контроль: • використання коштів та іншого майна , що перебувають у спільній власності територіальної громади селища; • надходження платежів до селищного бюджету, сплати податків; • здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету; • організація для малозабезпечених громадян похилого віку та інвалідів, побутового обслуговування, а також безоплатного харчування; • вирішення відповідно до законодавства питань про надання компенсацій та пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; • вирішення питань про надання за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг у зв’язку самотніх громадян, ветеранів війни та праці, а також інших категорій малозабезпечених громадян; надання допомоги на поховання громадян в інших випадках, передбачених законодавством. 3.Комісія з питань земельних відносин, житлово-комунального господарства, благоустрою, транспорту і зв’язку. До компетенції комісії належить: • розгляд і подання пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, вилучення ( викуп), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальної громади селища; • вивчення пропозиції щодо комплексної забудови території міста; • звернення до відповідних органів з приводу притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні земельного, природоохоронного законодавства, порушенні норм і правил будівництва, виявлення самовільного будівництва і захоплення земельної ділянки; • вивчення пропозицій щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, зміни їх розміру. • подання пропозицій по вирішенню питань збирання, транспортування, утилізація та знешкодження побутових відходів; • організація озеленення, охорона зелених насаджень і водойм, створення місць масового відпочинку; • забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони; • Комісія здійснює контроль: • виконання виконавчими органами селищної ради функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об’єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності селища; • організація за рахунок власних коштів реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально - культурного призначення, жилих будинків, також шляхів місцевого значення; • виконання Правил благоустрою селища, забезпечення чистоти і порядку в ньому, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність; • здійснення контролю за станом квартирного обліку; • справлення плати за землю в межах, визначених законодавством; • використання земельних ділянок за цільовим призначенням; • забезпечення соціально–культурних закладів, які належать до комунальної власності селища, а також населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями; • здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі житлово-комунального господарства, покращення роботи транспорту та зв’язку. 4. Комісія з питань освіти, охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту. Комісія вивчає і попередньо розглядає: • зміни та доповнення до Регламенту селищної ради; • питання утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміни їхнього персонального складу, обрання голів постійних комісій; • питання визначення чисельності виконавчого комітету ради, його персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету;проект структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів; • план роботи ради та звіт його виконання; • проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку селища; • проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету; • проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету; • проекти рішень про найменування та перейменування вулиць, скверів, парків площ в межах селища; • проекти рішень з питань розвитку освіти спорту і фізичної культури; До компетенції комісії належить: • подання пропозицій щодо вдосконалення системи закладів освіти, культури, фізкультури і спорту; • подання пропозицій щодо пільгового оподаткування закладів у сфері освіти, культури, спорту, надання матеріальної і фінансової підтримки; • сприяння у створенні громадських фондів, діяльність яких спрямована на розвиток закладів освіти, культури, спорту; • створення умов для занять фізичною культурою і спортом за місцем проживання населення та в місцях масового відпочинку; • сприяння роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту, роботи з молоддю. Комісія здійснює контроль: • організація харчування в школах, дитячих навчальних закладах; • організація контролю за станом матеріально-технічної бази шкіл, дошкільних закладів, закладів охорони здоров’я; • організація контролю за створенням умов здобуття неповнолітніми середньої освіти, умов для виховання дітей, розвитку їх здібностей, трудового навчання, зайнятості молоді; • створення умов для розвитку культури, спорту, сприяння і відродження осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення; • організація роботи запобігання бездоглядності неповнолітніх; • вирішення відповідно до законодавства питань про повне державне утримання дітей-сиріт, які залишилися без піклування батьків, у школах-інтернатах, дитячих будинках, у тому числі сімейного типу, професійно-технічних закладах освіти та утримання за рахунок держави осіб, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку ; • діяльність громадських організацій та релігійних громадян. Секретар ради
|