ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рокитнівської
селищної ради
від 02.12.10р. № 7
ПОЛОЖЕННЯ
постійних комісій Рокитнівської селищної ради.
Розділ І. Загальні положення.
1. Постійні комісії селищної ради є органами ради, обираються з числа її депутатів, для вивчення попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
2. Постійні комісії обираються радою на строк повноважень у складі голови і членів комісії, на засіданні постійних комісій, за пропозицією голів комісій обираються їх заступники та секретарі.
Постійні комісії можуть утворювати підкомісії та вирішувати інші питання структури комісії з послідуючим інформуванням ради.
3. Постійні комісії у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», регламентом роботи селищної ради, даним положенням та іншими нормативними документами і законодавчими актами в частині повноважень, визначених для органів місцевого самоврядування та виключно в компетенції ради.
4. За пропозиціями постійних комісій, голова ради може вносити зміни до їх складу з послідуючим затвердженням на пленарному засіданні ради.
5. В разі невиконання головами постійних комісій своїх повноважень за пропозицією голови проводиться звільнення та переобрання голів постійних комісій на пленарному засіданні.
Розділ ІІ. Функції та повноваження
2.1. Постійні комісії:
- вивчають та попередньо розглядають подані виконавчими органами ради проекти рішень рад з питань, віднесених до їх відання, готують висновки щодо них та розробляють проекти рішень з питань, передбачених статтею 26 Закону України « Про місцеве самоврядування»;
- за дорученням селищного голови або з власної ініціативи розглядають проекти програм соціально – економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально – культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд селищної ради;
- за дорученням ради, голови, секретаря селищної ради або за власною ініціативою:
а) вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді виконкому селищної ради підприємств, установ та організацій, їх філіалів та відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках – на розгляд ради або виконавчого комітету селищної ради;
б) здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконавчого комітету селищної ради. /ст. 47 п.6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»/;
2.2. Постійні комісії мають право:
- вносити пропозиції щодо порядку денного пленарних засідань сесій ради, робити на них доповіді і співдоповіді з питань, віднесених до їхнього відання;
- запрошувати на засідання керівників або представників підприємств, установ, організацій для ознайомлення і вивчення питань, що відносяться на обговорення комісії, отримання всебічної інформації.
а) ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, на засіданнях постійних комісій та інших комісій ради;
б) звертатися із запитом до керівництва ради та її органів, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на території селищної ради з питань, віднесених до відання ради. ст. 49.п. 6, 7, 9, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
в) знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються у відповідних органах місцевого самоврядування та робити виписки, копіювання цих документів./ ст. 49 п.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»./
2.3. Постійні комісії зобов’язані:
- якісно, відповідно до чинного законодавства, розробляти проекти рішень, що належать до їхнього відання, здійснювати попередній їх розгляд та готувати висновки з цих питань для розгляду не пленарних засідань сесій селищної ради;
- періодично звітуватися перед селищною радою про свою роботу;
- своєчасно виконувати доручення селищного голову, секретаря селищної ради, сесії ради з питань підготовки та роботи ради, інформувати їх про хід виконання доручень;
- вивчати і враховувати у своїй діяльності громадську думку, розглядати заяви, пропозиції, скарги з питань віднесених до їх компетенції, відповідно Закону України « Про звернення громадян».
1. Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлені ними строки.
2. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісій, а також за дорученням ради, її голови розглядатися комісіями спільно.
3. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури, які пропонуються для обрання, затвердження, вивчення, або погодження радою, готують висновки з цих питань.
4. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання та в порядку, визначений Законом, мають право отримувати від відділень, органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування необхідні матеріали і документи.
5. Член постійної комісії зобов’язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
Розділ ІІІ Організація роботи постійних комісій.
Основною формою роботи постійних комісій є засідання. Засідання постійної комісії є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше як половина від загального складу комісії. Засідання скликається та проводиться відповідно до затверджених постійними комісіями планів роботи, а також плану роботи ради.
Організація роботи постійних комісій покладається на голів постійних комісій. Голова скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами.
Голова постійних комісій організовує роботу з реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови або секретар комісії.
За рішенням постійних комісій на їхніх засіданнях можуть проводиться слухання з питань, що належать до їхньої компетенції. Мета слухань – отримання всебічної інформації щодо питань, які розглядаються, їх вивчення і обговорення. Інформація, отримана під час слухань, використовується для ухвалення висновків і рекомендацій постійних комісій.
За результатами вивчення і розгляду питань постійної комісії готують і приймають більшістю голосів від загального складу:
- рішення з питань, що стосуються структури, організації діяльності комісії та розподіл обов’язків між її членами;
- рекомендації, пропозиції щодо розгляду радою питань, які виносяться посадовими особами і виконавчими органами, а також контрольної діяльності постійних комісій;
- висновки з питань, які виносяться на розгляд ради, та щодо кандидатур осіб, які пропонуються для обрання, затвердження або погодження радою.
1. Рекомендації, пропозиції та висновки підписує голова комісії, а в разі його відсутності –заступник голови або секретар постійної комісії.
2. Засідання постійних комісій скликається в міру необхідності і є повноваженими, якщо в них бере участь не менше як половина членів від загального складу.
3. Постійні комісії розробляють і затверджують плани роботи, які підписуються головами постійних комісій.
4. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах.
5. Про результати розгляду питань на постійних комісіях оформляються протоколи засідань комісій, які здійснюють секретарі відповідних комісій. Протоколи засідань комісій підписуються головами і секретарями комісій, які здійснюють секретарі відповідних комісій.
6. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головами комісій.
7. Для участі депутатів в засіданнях постійних комісій, вивченню і підготовці ними питань для розгляду в комісіях ведеться облік секретарем комісії, який заноситься у відповідний журнал.
8. Засідання постійних комісій можуть проводитись закритими і відкритими.
9. При організації роботи постійні комісії керуються затвердженим планом роботи комісій та ради, дорученнями і рішеннями ради та голови ради.
10. У засіданнях постійних комісій можуть брати участь працівники виконавчого комітету, ради, райдержадміністрації, районної ради, керівники управлінь і відділів райдержадміністрації, організації і установ, громадських об’єднань за запрошенням.
11. Повноваження голови постійної комісії:
організація роботи постійної комісії;
скликає членів комісії і веде засідання комісії;
дає доручення членам комісії;
представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами;
організовує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії;
у разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії.
12. Заступник голови постійної комісії:
- виконує обов’язки голови постійної комісії у разі його відсутності ;
- виконує за дорученням голови постійної комісії завдання щодо організації роботи - постійної комісії.
13. Секретар постійної комісії:
- організовує ведення протоколу засідання постійної комісії;
- веде діловодство комісії;
- організовує роботу з підготовки матеріалів на засідання комісії;
- оповіщає членів постійної комісії про дату, час і порядок денний засідання комісії;
14. Члени комісії виконують завдання, передбачені рішенням комісії про розподіл обов’язків.
Розділ ІV. Компетенція постійних комісій:
1.Комісія з питань депутатської діяльності, законності і етики , регламенту.
Комісія вивчає і попередньо розглядає:
• зміни та доповнення до Регламенту селищної ради;
• питання утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміни їхнього персонального складу, обрання голів постійних комісій;
• питання визначення чисельності виконавчого комітету ради, його персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету;проект структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів;
• план роботи ради та звіт його виконання;
• проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку селища;
• проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету;
• внесення пропозицій щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань дотримання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
До компетенції комісії належить:
• вивчення та участь депутатів ради в сесійній діяльності, засіданнях постійних комісій, підготовці і вивченню питань для розгляду в раді, організація виконання ними рішень і доручень ради та постійних комісій;
• організація попереднього розгляду поведінки депутатів, які допустили порушення депутатської етики та депутатських повноважень;
• організація контролю за здійсненням депутатами ради депутатських повноважень у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». та «Про статус депутатів місцевих рад».
• організація контролю за рішенням депутатських запитів і пропозицій, внесення відповідних висновків з цих питань на розгляд ради або її виконавчого комітету;
• організація контролю за забезпеченням вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян на підприємствах, установах та організаціях, незалежно від форм власності;
• організація контролю щодо забезпечення в системі державного і громадського правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;
Комісія здійснює контроль:
• за внесенням подань до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб, якщо вони ігнорують законні вимоги та рішення ради, виконавчого комітету в межах їх повноважень;
• за дотримання депутатами правил депутатської етики, виконанням ними своїх обов’язки у селищній раді та її органів;
• за дотриманням Закону України « про статус депутатів місцевих Рад народних депутатів» у частині охорони прав депутатів та виконання ними своїх обов’язків.
2. Комісія з питань бюджету , фінансів та соціального захисту населення.
Комісія вивчає і попередньо розглядає:
• зміни та доповнення до Регламенту селищної ради;
• питання утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміни їхнього персонального складу, обрання голів постійних комісій;
• питання визначення чисельності виконавчого комітету ради, його персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету;проект структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів;
• план роботи ради та звіт його виконання;
• подання про дострокове відкликання виборцями депутата селищної ради;
• питання, що виникають внаслідок порушення депутатських взаємовідносин та поведінки депутатів
• внесення пропозицій щодо організації виборів, референдумів
• проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку селища;
• проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету;
• пропозиції щодо встановлення місцевих податків і зборів та розмір їх ставок у межах, визначених законом;
• пропозиції щодо утворення позабюджетних цільових коштів, проекти положень про ці кошти; звіти про використання зазнаних коштів;
• проекти рішень про отримання позик з інших місцевих бюджетів та джерел, а також про передачу з місцевого бюджету;
• проекти рішень про надання відповідно до чинного законодавства пільг при сплаті місцевих податків і зборів, звільнення від сплати податків, зборів, мита, зарахування яких проводиться до місцевого бюджету;
• проекти рішень про заходи соціального захисту населення.
До компетенції комісії належить:
• подання пропозицій щодо розподілу і використанням місцевих бюджетних коштів;
• подання пропозиції щодо збільшення надходжень до бюджету селища і зміни видатків;
• подання пропозицій щодо надання пільг про и сплаті податків і зборів, які зараховуються до
• місцевого бюджету
Комісія здійснює контроль:
• використання коштів та іншого майна , що перебувають у спільній власності територіальної громади селища;
• надходження платежів до селищного бюджету, сплати податків;
• здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету;
• організація для малозабезпечених громадян похилого віку та інвалідів, побутового обслуговування, а також безоплатного харчування;
• вирішення відповідно до законодавства питань про надання компенсацій та пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
• вирішення питань про надання за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг у зв’язку самотніх громадян, ветеранів війни та праці, а також інших категорій малозабезпечених громадян; надання допомоги на поховання громадян в інших випадках, передбачених законодавством.
3.Комісія з питань земельних відносин, житлово-комунального господарства, благоустрою, транспорту і зв’язку.
До компетенції комісії належить:
• розгляд і подання пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, вилучення ( викуп), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальної громади селища;
• вивчення пропозиції щодо комплексної забудови території міста;
• звернення до відповідних органів з приводу притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні земельного, природоохоронного законодавства, порушенні норм і правил будівництва, виявлення самовільного будівництва і захоплення земельної ділянки;
• вивчення пропозицій щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, зміни їх розміру.
• подання пропозицій по вирішенню питань збирання, транспортування, утилізація та знешкодження побутових відходів;
• організація озеленення, охорона зелених насаджень і водойм, створення місць масового відпочинку;
• забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони;
•
Комісія здійснює контроль:
• виконання виконавчими органами селищної ради функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об’єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності селища;
• організація за рахунок власних коштів реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально - культурного призначення, жилих будинків, також шляхів місцевого значення;
• виконання Правил благоустрою селища, забезпечення чистоти і порядку в ньому, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;
• здійснення контролю за станом квартирного обліку;
• справлення плати за землю в межах, визначених законодавством;
• використання земельних ділянок за цільовим призначенням;
• забезпечення соціально–культурних закладів, які належать до комунальної власності селища, а також населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями;
• здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі житлово-комунального господарства, покращення роботи транспорту та зв’язку.
4. Комісія з питань освіти, охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту.
Комісія вивчає і попередньо розглядає:
• зміни та доповнення до Регламенту селищної ради;
• питання утворення і ліквідації постійних та інших комісій ради, зміни їхнього персонального складу, обрання голів постійних комісій;
• питання визначення чисельності виконавчого комітету ради, його персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету;проект структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів;
• план роботи ради та звіт його виконання;
• проекти програм соціально – економічного та культурного розвитку селища;
• проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету;
• проект місцевого бюджету, внесення змін до нього; проект рішення щодо звіту про виконання бюджету;
• проекти рішень про найменування та перейменування вулиць, скверів, парків площ в межах селища;
• проекти рішень з питань розвитку освіти спорту і фізичної культури;
До компетенції комісії належить:
• подання пропозицій щодо вдосконалення системи закладів освіти, культури, фізкультури і спорту;
• подання пропозицій щодо пільгового оподаткування закладів у сфері освіти, культури, спорту, надання матеріальної і фінансової підтримки;
• сприяння у створенні громадських фондів, діяльність яких спрямована на розвиток закладів освіти, культури, спорту;
• створення умов для занять фізичною культурою і спортом за місцем проживання населення та в місцях масового відпочинку;
• сприяння роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту, роботи з молоддю.
Комісія здійснює контроль:
• організація харчування в школах, дитячих навчальних закладах;
• організація контролю за станом матеріально-технічної бази шкіл, дошкільних закладів, закладів охорони здоров’я;
• організація контролю за створенням умов здобуття неповнолітніми середньої освіти, умов для виховання дітей, розвитку їх здібностей, трудового навчання, зайнятості молоді;
• створення умов для розвитку культури, спорту, сприяння і відродження осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення;
• організація роботи запобігання бездоглядності неповнолітніх;
• вирішення відповідно до законодавства питань про повне державне утримання дітей-сиріт, які залишилися без піклування батьків, у школах-інтернатах, дитячих будинках, у тому числі сімейного типу, професійно-технічних закладах освіти та утримання за рахунок держави осіб, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку ;
• діяльність громадських організацій та релігійних громадян.
Секретар ради